zwani.com myspace graphic comments

Saturday, March 8, 2014

coretan pertama 2014

Assalamualaikum....

kini,aku telah masuk 18 tahun 2014...usia mematangkan aku ...
berubah ke arah kebaikan ..itulah matlamat aku...aku harus matang ...
  melalui kisah hidupku...pengalaman...kehidupan ..semuanye mengajarku berdikari...
Alam persekolahan telahpun berakhir...kini aku akn menjejakkan kaki ke suatu tempat dimana pengalaman ,kegigihan dan sifat berdikari yang membantu aku meneruskan kehidupan ku diiringi doa ibu dan ayah serta rahmat Allah s.w.t...
  cita2 ku buknlah seorg penulis namun aku sngat suka berkongsi pengalam hidupku dengan org lain...aku tidak suka membaca novel...namun itu buknlah penghalang untukku menulis ..
   Berubah ....iaitu ke arah kebaikan sememgnye sush namun harus ku gagahi juga/
 pengalamaku dan sedikit pengajaran akan ku kongsikan.
# sebagai seorg muslim ...kita dididik dari kecil untuk solat,berpuasa,mengaji dan melakukan amal kebajikan..namun semuanye terletak pada diri kita sendiri untuk tetap mendirikannye atau biarkan masa yg menentukn..
  aku bukanlah seorg  yg pandai bermadah atau arif tentg islam...namun akan kukongsikan didalam ruangan ku ini sebuah Pengalaman...dari ibu,ayah ,ustaz,ustazah,nenek ,datuk,rakan2 dan buku .
  Apa yg aku lihat melalui menulisan didalam ruangan ini,aku dapat meluahkan isi hatiku dan pendapatku ...
oleh itu coretan kali ini adalah untuk mengenalkan diriku yg baharu,,,
coretan akn datg mungkin fizikalnya kan ku coret di dlam bentuk bahasa ingeris mahupun bahasa melayu..namun isi yg ingin disampaikan tetap sama
Berubah tidak bermakna secara drastik..itu bgi pendapatku...Aku tetap minat dengan running man,..hindustan...dan cerita2 ingeris...namun akan aku hadkan  terutama pda adegan yg kurang sopan....
 Oleh itu..ingin ku tegaskn  coretnku tidak ada mengaitkan diri org lain...keseluruhannya adalah berasaskan diriku,...dan persekitaran yg aku alami.....Terima kasih kepada Allah s.w.t kerana meminjamkan nyawa untuk aku hidup dengan izinmu.....
 

- miza-

No comments:

Post a Comment